Veelgestelde vragen

Hosting

Wat is groene webhosting?

green-website-newOm een website zichtbaar te maken op internet wordt deze op een webserver geplaatst. Dit is een zware computer die 24 uur per dag 7 dagen per week aan staat en met internet verbonden is. Deze webservers vereisen allerlei veiligheidsvoorzieningen en klimaatbeheersing. Iedere website die zichtbaar is op internet verbruikt dus dag en nacht stroom. Stroom die vaak niet milieuvriendelijk is opgewekt.

404web brengt daar verandering in door websites te hosten op een meer duurzame basis. Dat betekent dat de stroom die nodig is voor het zichtbaar maken van de website op internet uit natuurlijke bronnen komt.
Zelf zorgt 404web voor deze milieubewuste keuze. De hosting van eigen maar ook klantwebsites worden ondergebracht op een server in een ‘groen’ datacentrum. Meerdere klanten op een enkele server zorgt op zich zelf ook al voor efficiënt gebruik van capaciteit. De server staat in het groene datacenter Easynet DC Schiphol-Rijk (http://www.easynet.com/nl/nl/)

404web heeft het technisch beheer van de server ondergebracht bij FXW.nl. Alle servers bij FXW zijn enkel energie zuinige servers.

Er zijn dus vele mogelijkheden om een milieubewuste keuze te maken zonder dat dat extra duur wordt.

E-mail

Hoe kan ik een e-mailaccount aanmaken in Direct Admin?

Met 404web-hosting kun je e-mail ontvangen op je eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl of helpdesk@jouwdomeinnaam.nl etc.). Elk adres dat je wilt gebruiken moet je eerst aanmaken in Direct Admin.

Login in Direct Admin (via jouwdomeinnaam.nl:2222) > klik onder ‘E-mail Management‘ op ‘E-mail Account‘. In het overzicht staat al een account jouwloginnaam@jouwdomeinnaam.nl. Dit is een standaard account dat je niet kan verwijderen > klik op ‘Create mail account‘. Vul bij Username het eerste deel van het nieuwe e-mailadres in en vul een wachtwoord in.

email_aanmaken1

Vervolgens maak je in je e-mailprogramma (bijvoorbeeld Apple Mail, Outlook Express, Thunderbird) een e-mailacount aan mbv de volgende gegevens:
POP Server: mail.uwdomeinnaam.nl
SMTP Server: mail.uwdomeinnaam.nl (of uitgaande mailserver van je huidige internet provider.)
Login: je e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl)
Password: het wachtwoord dat je hebt opgegeven

NB: Wanneer je bij de SMTP server ook je eigen domeinnaam gebruikt, moet je ook je login en password opgeven.

Hoe verstuur ik een mailing?

ENGLISH PAGE HERE -> How to send a mailing?

Via een mailing list kun je je bezoekers e-mails sturen. Vaak wordt een mailing list gebruikt voor een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief verstuur je dan periodiek (1x per week/maand) naar de bezoekers die zich hebben aangemeld voor je mailing list. Op die manier kun je bezoekers informeren over nieuwe dingen op je site en krijg je veel terugkerende bezoekers.

hoe verstuur ik een mailing? Je kan je gratis aanmelden bij YourMailingListProvider.com en het gewoon vrijblijvend gebruiken. (gratis tot max 1000 mailadressen)

Je kan mailadressen verzamelen via een inschrijfformulier via je website maar ook bestanden (csv) importeren en exporteren. Verder kun je de mailadressen in groepen indelen zodat je gericht berichten kunt sturen. Afhankelijk van de gegevens in je csv bestanden kun je gepersonaliseerde berichten sturen zodat ze nog persoonlijker zijn.

YourMailingListProvider.com is een hele goede mailing list. Grootste voordeel is dat er geen reclame wordt toegevoegd aan de berichten die je verstuurt. Verder heeft hun site een Nederlandse versie naast de Engelstalige. Via het online beheersysteem kun je na het aanmelden je mailing list aanpassen. Een mailing komt minder gauw in de spam terecht omdat deze volgens de regels wordt verstuurd (o.a. door afmeldmogelijkheid, domeininstellingen via SPF record).

E-mail Nieuwsbrieven & E-mail Marketing met YMLP.com

* YourMailingListProvider.com is geen onderdeel van 404web

MAIL INSTELLINGEN

Algemene e-mail instellingen
E-mail moet op ieder willekeurig apparaat in te stellen zijn met de algemene instellingen van onze e-mailservers. Deze zijn als volgt:

Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 110 voor POP3, 143 voor IMAP
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: door u aangemaakte wachtwoord behorende bij het specifieke e-mailadres
SSL: uit

Uitgaande mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 25 voor SMTP
Verificatie: vereist, gebruikersnaam en wachtwoord gelijk aan de inkomende server
SSL: uit

Mocht u de bovenstaande instellingen correct hebben ingevoerd, maar u kunt toch geen e-mail versturen dan kan dit duiden op een blokkade van poort 25 door uw internet-provider (ISP). Voorbeelden van internetproviders die deze poort blokkeren zijn KPN, Ziggo en Tele2. Gebruikt u in dit geval de uitgaande mailserver van uw internetprovider. Als u met bovenstaande gegevens geen e-mail kunt ontvangen, duidt dit vaak op onjuiste inloggegevens ofwel de inloggegevens van een verkeerde account (bijvoorbeeld het hoofd-account).