Hoe maak ik een nieuw mailaccount aan in DirectAdmin?

Met 404web-hosting kun je e-mail ontvangen op je eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl of helpdesk@jouwdomeinnaam.nl etc.). Elk adres dat je wilt gebruiken moet je eerst aanmaken in Direct Admin.

Login in Direct Admin (via jouwdomeinnaam.nl:2222) > klik onder ‘E-mail Management‘ op ‘E-mail Account‘. In het overzicht staat al een account jouwloginnaam@jouwdomeinnaam.nl. Dit is een standaard account dat je niet kan verwijderen > klik op ‘Create mail account‘. Vul bij Username het eerste deel van het nieuwe e-mailadres in en vul een wachtwoord in.

email_aanmaken1

Vervolgens maak je in je e-mailprogramma (bijvoorbeeld Apple Mail, Outlook Express, Thunderbird) een e-mailacount aan mbv de volgende gegevens:
POP Server: mail.uwdomeinnaam.nl
SMTP Server: mail.uwdomeinnaam.nl (of uitgaande mailserver van je huidige internet provider.)
Login: je e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl)
Password: het wachtwoord dat je hebt opgegeven

NB: Wanneer je bij de SMTP server ook je eigen domeinnaam gebruikt, moet je ook je login en password opgeven.