Hoe stel ik mijn mailaccount in?

Algemene e-mail instellingen
E-mail moet op ieder willekeurig apparaat in te stellen zijn met de algemene instellingen van onze e-mailservers. Deze zijn als volgt:

Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 110 voor POP3, 143 voor IMAP
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: door u aangemaakte wachtwoord behorende bij het specifieke e-mailadres
SSL: uit

Uitgaande mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 25 voor SMTP
Verificatie: vereist, gebruikersnaam en wachtwoord gelijk aan de inkomende server
SSL: uit

Mocht u de bovenstaande instellingen correct hebben ingevoerd, maar u kunt toch geen e-mail versturen dan kan dit duiden op een blokkade van poort 25 door uw internet-provider (ISP). Voorbeelden van internetproviders die deze poort blokkeren zijn KPN, Ziggo en Tele2. Gebruikt u in dit geval de uitgaande mailserver van uw internetprovider. Als u met bovenstaande gegevens geen e-mail kunt ontvangen, duidt dit vaak op onjuiste inloggegevens ofwel de inloggegevens van een verkeerde account (bijvoorbeeld het hoofd-account).